We gebruiken cookies om u te helpen efficiënt te navigeren en bepaalde functies uit te voeren. U vindt gedetailleerde informatie over alle cookies onder de relevante toestemmingscategorie hieronder.
De cookies die zijn gecategoriseerd als ‘Noodzakelijk’ worden in uw browser opgeslagen omdat ze essentieel zijn voor het inschakelen van de basisfuncties van de site....
Noodzakelijke cookies zijn cruciaal voor de basisfuncties van de website en zonder deze werkt de website niet op de beoogde manier.Deze cookies slaan geen persoonlijk identificeerbare gegevens op.
Functionele cookies helpen bepaalde functionaliteiten uit te voeren, zoals het delen van de inhoud van de website op sociale mediaplatforms, het verzamelen van feedback en andere functies van derden.
Analytische cookies worden gebruikt om te begrijpen hoe bezoekers omgaan met de website. Deze cookies helpen informatie te verstrekken over de statistieken van het aantal bezoekers, het bouncepercentage, de verkeersbron, enz.
Prestatiecookies worden gebruikt om de belangrijkste prestatie-indexen van de website te begrijpen en te analyseren, wat helpt bij het leveren van een betere gebruikerservaring voor de bezoekers.
Advertentiecookies worden gebruikt om bezoekers gepersonaliseerde advertenties te bezorgen op basis van de eerder bezochte pagina's en om de effectiviteit van de advertentiecampagne te analyseren.
OP 28 mei heeft het ICMP hun onderzoek over de internationale muziekmarkten gepresenteerd. ICMP, de wereldwijde handelsorganisatie voor de muziekuitgeverijsector, publiceert de belangrijkste inkomstenbevindingen van het eerste economische rapport over de omvang en aard van de belangrijkste internationale muziekuitgeverijmarkten. De ICMP Music Publishing Markets Analysis 2025 onthult de bevindingen van een gedetailleerd onderzoek dat is uitgevoerdonder twee soorten respondenten:ICMP’s directiemaatschappijen – Sony Music Publishing, Universal Music Publishing Group, Warner Chappell Music, BMG, Concord Music Publishing, Reservoir Media, Kobalt en peermusic.
Organisaties voor collectief beheer over de hele wereld – waaronder in de VS, het VK, Frankrijk, Duitsland, Brazilië, Oostenrijk en vele andere.
Dit is de eerste keer dat deze muziekmaatschappijen hun wereldwijde inkomstengegevens hebben gerapporteerd.
De openbaar gemaakte gegevens tijdens het lanceringsevenement op woensdag 28 mei om 17.00 uur CET omvatten ook de collectieve licentiedistributies van 16 belangrijke muziekmarkten, verspreid over 5 continenten. De bevindingen zullen inkomsten totalen (per markt en totaal), inkomsten per type rechten, ongekende inzichten in distributies aan uitgevers en songwriters, bewijzen het werk dat muziekuitgeverijen doen voor songwriters en benadrukken de waarde van het meest cruciale onderdeel van de muziekwaardeketen – het liedje.